17:15

טראמפ: "אתמול הובלתי במדינות מפתח רבות, פתאום כולן נעלמות"

טראמפ צייץ בטוויטר: "אתמול הובלתי במדינות מפתח רבות, לעיתים ביציבות. פתאום כולן נעלמות באורח קסם. מוזר מאוד".

17:11

יתרון לביידן במישיגן, מוביל ב-3 מדינות שמקרבות אותו לניצחון

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, עלה ליתרון קל במדינת מישיגן, וכעת הוא מוביל בשלוש מדינות שיכולות להעניק לו את 32 האלקטורים החסרים לו לניצחון: מישיגן (16), ויסקונסין (10) ונבאדה (6). לפי שעה ביידן צועד ביתרון 213-238 במניין האלקטורים. הסיכויים שלו לנצח אמנם מעט טובים יותר, אבל האלקטורים שלו לא הגיעו כמעט משום מדינת מפתח שבה קיווה לנצח.

15:01

אמריקה מתעוררת לחוסר ודאות

הבוקר שאחרי הבחירות נפתח עם הפגנת "Black Lives Matter" מול הבית הלבן בוושינגטון כאשר התוצאות ממשיכות לזרום והקרב מותח במיוחד במדינות המפתח. ייתכן שגל המחאה הזה פעל לטובת ג'ו ביידן והמריץ בוחרים שחורים. מנגד, דונלד טראמפ הזכיר את המהומות בעצרות שלו, התייצב מאחורי המשטרה וטען שהוא יגן על ביטחון האזרחים.

חצי יממה אחרי סגירת הקלפיות, והבחירות לנשיאות ארה"ב 2020 טרם הוכרעו. הנשיא טראמפ ויריבו ביידן ממשיכים לרוץ כתף אל כתף אל קו הגמר – 270 האלקטורים – כשאף אחד מהם לא יכול להכריז על עצמו כמנצח מובהק. ספירת הקולות תימשך בימים הקרובים ואולי תתגלגל לבית המשפט העליון האמריקני.

13:48

ביידן מצמצם את הפער במישיגן, ומגדיל אותו בוויסקונסין

הקרב על מישיגן, מדינת מפתח במרוץ לנשיאות, עדיין לא סגור: על פי רשת NBC, אחרי ספירת 84% מהקולות נהנה הנשיא דונלד טראמפ מיתרון זעיר בלבד של 49.8% מול 49.5% למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן.

מישיגן, שתעניק למנצח 16 אלקטורים, הצביעה לדמוקרטים ברצף מאז 1996 (כולל), ונחשבה לחלק ממדינות "החומה הכחולה" (מדינות שהצביעו לדמוקרטים בכל מערכת בחירות לנשיאות מ-1992 עד 2012 ברצף), עד שב-2016 ניצח טראמפ את הילרי קלינטון בפער של 0.2%. זה היה הפער הקטן ביותר שבו אחד משני המועמדים ניצח במדינה כלשהי בארה"ב בבחירות של 2016.

בוויסקונסין (19 אלקטורים) הגדיל ביידן הפער, שעמד בבוקר על 3 עשיריות האחוז. כעת, אחרי ספירת 97% מהקולות, הוא מוביל עם 49.5% מול 48.8% של טראמפ.

בפנסילבניה (20 אלקטורים), ממשיך טראמפ להוביל בפער דו-ספרתי: 55.1% מהקולות מול 43.6% לביידן. במדינה מחכים עדיין לכמיליון קולות שלא נספרו.

13:08

לאן אתם ממהרים? נבאדה עצרה את הספירה עד יום חמישי

ידענו שספירת כל הקולות בבחירות לנשיאות תימשך כמה ימים, אבל לא ידענו עד כמה. על פי דיווחים בארה"ב, מדינת נבאדה הפסיקה את ספירת הטפסים בלילה שאחרי יום הבחירות, ותחדש אותה רק ביום חמישי. בשל ההצבעה באמצעות הדואר, הספירה צפויה להימשך עד יום שלישי הבא.

אחרי ספירת 86% מהקולות, המרוץ בנבאדה צמוד יחסית: 49.3% לביידן ו-48.7% לטראמפ. נבאדה מעניקה 6 אלקטורים למועמד המנצח. הרפובליקני האחרון שניצח בה היה ג'ורג' בוש הבן – ב-2000 וב-2004.

12:59

לרסן את דונלד: פייסבוק וטוויטר בקרב חייהן

הגר בוחבוט

הרשתות החברתיות נאבקות כדי לבלום את ההצהרות חסרות הבסיס של הנשיא על ניצחון בבחירות ו"הונאה" נגדו. תיוגים עם הפניה לתוצאות העדכניות הוצמדו לפוסטים וציוץ על כך שמנסים "לגנוב" את הבחירות הוסתר מתחת להודעת אזהרה: "ככל שהמידע הזה מופץ יותר ברשתות חברתיות, כך הסיכוי למהומות אלימות גובר"

12:44

אז למה אין עדיין תוצאות וכמה זמן זה יימשך?

בניגוד ל-2016, הפעם החליטו אמריקנים רבים להצביע בדואר בשל מגפת הקורונה. חלק ממדינות המפתח מאפשרות להכין את הקולות הללו רק במועד הבחירות הרשמי, ולכן הספירה של מיליוני קולות החלה רק היום ותימשך ימים. אז למי מחכים ועד מתי, ומה יקרה אם בית המשפט יתערב? עושים סדר

12:36

מושל פנסילבניה עונה לטראמפ: "זו התקפה על הדמוקרטיה שלנו"

מושל פנסילבניה, טום וולף הדמוקרטי, אמר כי עדיין לא נספרו כמיליון קולות במדינה, שצפויה להעניק 20 אלקטורים ולהיות מכריעה במרוץ לנשיאות. על רקע הדרישה של טראמפ לא לספור עוד טפסים אמר המושל: "הבטחתי לתושבים שנספור כל קול וזה מה שאנחנו עומדים לעשות".

טראמפ חושש שרוב הקולות מההצבעה בדואר הם של דמוקרטים, שחששו להגיע לקלפיות ביום בחירות בשל מגפת הקורונה. וולף: "בואו נהיה ברורים: זו התקפה על הבחירות בפנסילבניה, ההצבעה שלנו, הדמוקרטיה שלנו. המחוזות שלנו עובדים ללא לאות לספור קולות באופן המהיר והמדויק האפשרי. בפנסליבניה יהיו בחירות הוגנות".

12:01

הספירה נמשכת: יתרון זעום לביידן במדינת המפתח וויסקונסין

במסגרת המרוץ הצמוד על עשרת האלקטורים של המדינה נספרו 89% מהקולות. בשלב זה מוביל המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן עם 49.3% מול 49% לנשיא דונלד טראמפ. בינתיים מוביל ביידן מוביל עם 238 אלקטורים מול 213 של דונלד טראמפ.

ב-2016 הפתיע טראמפ בוויסקונסין אחרי שבעה ניצחונות של המועמדים הדמוקרטיים מאז 1988 (כולל). טראמפ ניצח שם ב-0.7%, ניצחון ששום סקר לא חזה. ב-3 מ-5 מערכות הבחירות האחרונות, הקרב שם הוכרע בפער של בין 0.2% ל-0.7%.