12:33

תמנע נלסון לוי ניצחה, ישראל זכתה במדליה!

אורן אהרוני, טוקיו

תמנע נלסון לוי יכולה להביא לישראל מדליה והיא התמודדה מול דריה מז'צקאיה. הרוסייה השיגה ווזארי, אך נלסון לוי השיבה באחד משלה. מיד לאחר מכן נלסון לוי השיגה גם איפון והעלתה את ישראל ל-1:4 בתחרות - יש מדליה לנבחרת ישראל!

זאת המדליה ה-11 של ישראל בכל הזמנים והמדליה השניה בטוקיו אחרי זאת של אבישג סמברג. ישראל השיגה חמש מדליות בג'ודו עד היום.

12:29

פלצ'יק ניצח - ישראל רחוקה ניצחון ממדליה

פלצ'יק הדהים את האלוף האולימפי טמרלאן בשאייב, שכבד ממנו, והעלה את ישראל ל-1:3 בקרב על הארד. ישראל רחוקה ניצחון אחד ממדליה.

12:19

רז הרשקו ניצחה - ישראל ב-1:2 על רוסיה

מדהים מה שקורה באולם הג'ודו: רז הרשקו השיגה איפון מרשים על אלכסנדרה באביצנבה. ישראל רחוקה רק שני ניצחונות ממדליה.

12:17

בשניות הסיום: שגיא מוקי ניצח, ישראל השוותה ל-1:1 מול רוסיה

אחרי ההפסד של גילי שריר, שגיא מוקי עלה לקרב השני מול מיכאיל איגולניקוב. הג'ודוקא הרוסי השיג ווזארי, אבל 13 שניות לסיום מוקי הפתיע בענק והשיג איפון. ישראל השוותה ל-1:1. הקרב הבא: רז הרשקו

12:12

גילי שריר הפסידה, רוסיה ב-0:1 על ישראל

אורן אהרוני, טוקיו

בקרב הראשון בין נבחרות ישראל לרוסיה בג'ודו, מדינה טאימזובה ניצחה את גילי שריר אחרי שהשיגה וואזרי בניקוד זהב. רוסיה עלתה ל-0:1 על ישראל בתחרות על הארד. הקרב הבא: שגיא מוקי מול מיכאיל איגולניקוב

15:30

דרום קוריאה עלתה ליתרון 4:5 על ישראל

אורן אהרוני, טוקיו

האינינג השביעי הולך רע מאוד עבור ישראל. וייס ממשיך לגמגם, וחבטה של או המצוין הפכה ל-4:5 לקוריאנים.

15:26

המשחק הצמוד והמתוח נמשך

אורן אהרוני, טוקיו

לי ג'ונג-הו חבט הומראן משווה באינינג השביעי, ומיד אחריו קים יון-סו עשה את אותו הדבר בדיוק, שניהם מהגשות של וייס. 4:4, האם ישראל תדע לחזור להובלה?

10:00

מוקי הודח כבר בשמינית הגמר, גורבנקו שמינית ב-100 מ' גב / עדכונים מהיום הרביעי

היום הרביעי בטוקיו במשלחת הישראלית היה בסימן השחיינית אנסטסיה גורבנקו והג'ודוקא שגיא מוקי.

תחילה, גורבנקו רשמה היסטוריה כשסיימה שמינית בגמר האולימפי ב-100 מטר גב והפכה לשחיינית הישראלית הראשונה במעמד. כעבור שעה קלה התייצבה לחצי הגמר במשחה החזק שלה - 200 מטר מעורב, אבל סיימה חמישית במקצה שלה (2:10.70 דקות) ועשירית בדירוג הכללי, ולא העפילה לגמר. מחר היא תשתתף במוקדמות 100 מטר חופשי.

שגיא מוקי (עד 81 ק"ג), שהיה אחד התקוות הגדולות של המשלחת למדליה, הודח כבר בשמינית הגמר לאחר שהפסיד לשמיל בורחשווילי האוסטרי בניקוד זהב. הקרב נמשך יותר משמונה דקות, בסופו האוסטרי הטיל את מוקי וניצח בוואזארי. גילי שריר (עד 63 ק"ג) הודחה כבר בקרב הראשון שלה.

השייטת שי קקון נמצאת במקום ה-35 אחרי יום השיוטים השלישי. את השיוט הראשון של היום, החמישי בסך הכל, היא סיימה במקום ה-39 ואת השני במקום ה-32.

שחקנית הבדמינטון קסניה פוליקרפובה סיימה את דרכה בטוקיו לאחר הפסד 21:16 לנאן יי צ'ונג מהונג קונג.

09:45

אבישג סמברג נחתה בנתב"ג עם המדליה: "תחושה מדהימה"

אפרת עמורבן

אבישג סמברג, לוחמת הטאקוונדו בת ה-19 שהפתיעה את כולם וקטפה מדליית ארד היסטורית בטוקיו 2020, נחתה בישראל כגיבורה והתקבלה בקריאות עידוד. "תחושה מדהימה אין כיף כזה. זה קצת יותר מדי. שמחה שבארץ מעריכים את העבודה קשה", אמרה סמברג שבני משפחתה שפכו עליה שמפניה כשיצאה מהטרמינל.

על התוכניות לעתיד היא אמרה: "אני רוצה להיות אלופה אולימפית, אז עכשיו זה קצת זמן מנוחה אחרי חלום שהתגשם, אבל הראש כבר במשימה הבאה". סמברג טענה שהזכייה לא הורידה לחץ משאר חברי המשלחת: "לא הורדתי לחץ, אני מאחלת לכל הספורטאים האחרים במשלחת להצליח ואני מקווה שנחזור עם כמה שיותר מדליות מהאולימפיאדה הזאת".

14:52

גורבנקו כיכבה, האחים שגיב עשו היסטוריה: סיכום היום במשלחת הישראלית

השחיינית הנפלאה אנסטסיה גורבנקו עמדה במוקד היום הזה, ולגמרי סיפקה את הסחורה. בבוקר היא רשמה היסטוריה עם העפלה מדהימה לגמר ב-100 מטר גב, ואחר הצהריים היא עלתה לחצי הגמר ב-200 מטר מעורב מהמקום השביעי - המקצה החזק שלה. אנדי מורז לא העפילה לחצי הגמר ב-200 מטר חופשי.

לפני כן, בחצות וחצי, האחים הטריאתלוניסטים רן ושחר שגיב עשו היסטוריה משלהם - צמד האחים השני בישראל שמתחרה באולימפיאדה והראשון מאז אטלנטה 1996. הם זינקו לקילומטר וחצי של שחייה, המשיכו ל-40 קילומטר של רכיבה וקינחו בריצה של 10 קילומטר. שחר סיים במקום ה-20 המכובד בזמן של 1:47:10 שעות. רן הגיע מעט אחריו - בזמן של 1:49:04 שעות ודורג במקום ה-35.

בג'ודו, טוהר בוטבול (73 ק"ג) ותמנע נלסון-לוי (57 ק"ג) ניסו לזכות במדליה מפתיעה ואף הגיעו לבית הניחומים, אך שניהם הפסידו וסיימו את דרכם בתחרות האישית. בוטבול נכנע לארתור מרגלידון הקנדי, לוי הפסידה לסלובנית קיה קייזר.

השייטים קטי ספיצ'קוב ויואב כהן זינקו הבוקר ליום השיוטים השני שלהם, ושניהם נותרו במקום החמישי הכללי. לספיצ'קוב יש 27 נקודות שליליות (למובילות יש 14 נקודות שליליות) והיא תנסה לשדרג את היכולת בימים הקרובים. השייטת שי קקון מדורגת במקום ה-31 הכללי.

באופני הרים, שלומי חיימי סיים במקום ה-33. זאת הייתה ההופעה השנייה של הרוכב במשחקים האולימפיים. שחקן הבדמינטון מישה זילברמן הפסיד 2:1 להולנדי מארק קאליו, אבל נותר עם סיכוי להעפיל לשמינית הגמר.